T-Systems

IQSBPM módszertan

 Az IQSBPM, az általunk kidolgozott módszertan alapját sikeres SOA/BPM bevezetések tapasztalatai, jógyakorlatai képezik. A módszertan magja szállítófüggetlen, és különböző SOA/BPM eszközökhöz illeszthető. Jelenleg az IBM WebSphere és az ORACLE AquaLogic platformokra készült változatai érhetők el.
Mára a SOA és BPM rövidítések már minden IT szakember számára ismertek, a mögöttük lévő koncepciók és eszközök az iparág által elfogadottak, előnyeik közismertek. Az IT és az Üzlet számára ma már nem az kérdés, hogy alkalmazzon-e SOA/BPM-et, hanem az, hogy HOGYAN alkalmazza:


  • Melyik SOA/BPM platform, illetve milyen platform komponensek illeszkednek legjobban a cég igényeihez és IT infrastruktúrájába?

  • Hol érdemes kezdeni a bevezetést? Milyen legyen a bevezetési ütemezés és milyen legyen a bevezetés és a napi tevékenységek módszertana?

  • Milyen szerepkörök szükségesek a SOA/BPM környezetben?

  • Hogyan kell BPM környezetben a folyamatokat hatékonyan modellezni? Hogyan lehet az eddigi modellezési módszertant és eszközöket integrálni? Hogyan és mire kell a SOA/BPM platform egyes komponenseit használni figyelembe véve a cég adottságait?

  • Hogyan kell szolgáltatásokat megtervezni, implementálni, hogy minél hatékonyabban lehessen egy BPM környezetben használni?

  • Hogyan kell a human folyamatokat és a hozzá kapcsolódó felhasználói felületeket ergonomikusan és hatékonyan kialakítani, hogy a folyamatban érintett szerepkörök feladatai, - mint pl. az ügyfél azonosítás, teljes ügyfélkép, saját feladatok kezelése, eszkaláció, delegáció kezelése, illetve négy szem elv, jóváhagyás, a folyamatok (tranzakciók/ügyletek) menedzselése, stb.- minél könnyebben és biztonságosan elvégezhetőek legyenek?

  • Hogyan kell a szolgáltatásokat, folyamatokat, azok életciklusát, párhuzamosan együtt élő verzióikat menedzselni?

  • Hogy műkődik a minőségbiztosítás (QA) SOA/BPM környezetben? Hogyan kell a fejlesztési, teszt és éles környezeteket kialakítani, működtetni migrálni? Hogyan lehet a szolgáltatás/folyamat tesztelést automatizálni, biztosítva a megfelelő minőséget és a hatékonyságot?

  • Hogyan lehet a folyamatból szükséges releváns üzleti adatokat kinyerni és reprezentálni az üzlet felé, beleértve a teljesítmény mutatókat (KPI), gyorselemzéseket, stb? Mi az adattárház és a BAM kapcsolata? Hogyan lehet a futási idejű adatokat a folyamat modellbe visszatáplálni és a folyamatot optimalizálni?
    Ha a fenti szakmai kérdések valamelyike az ön cégénél felmerült, akkor a válasz az IQSBPM.

 

IQSBPM módszertan prospektus